poniedziałek, 13 sierpnia 2018

Świeradów.Dzień piąty - Wysoki Kamień.

Udostępnij ten wpis:
Pomysł narodził się w drodze  donikąd właściwie.Planowaliśmy znaleźć jakiś szlak w Szklarskiej, jednak po drodze pojawił się pomysł na zaliczenie Wysokiego Kamienia.
Szlak rozpoczyna się na parkingu przy zakręcie śmierci między Szklarską Porębą a Świeradowem.
Trasa bardzo ładna, wiedzie leśnym duktem.Szlak może w dwóch miejscach ma strome podejścia.Można spokojnie wybrać się z dziećmi, bądź psami;)
Byliśmy zaskoczeni pustkami na trasie.Psy nikomu nie przeszkadzały, nikt nie przeszkadzał nam:)
Na szczycie byliśmy po około godzinie.W schronisku posililiśmy się szarlotką i Radlerem.
Ceny astronomiczne, zresztą jak w każdym schronisku.Niczego ciepłego tam raczej nie zjemy.Króluje piwo.
Ze szczytu rozciąga się wspaniały widok na Karkonosze.
Pogoda dopisała.Cały dzień było słonecznie.Robiliśmy częste postoje,żeby psy mogły odpocząć.
Z Wielkiego Kamienia można ruszyć w stronę Stogu Izerskiego ale to spacer 4 godzinny, więc na pewno nie dla nas.Jeśli nie chcemy wracać tą samą drogą, możemy minąć Wielki Kamień i zejść niebieskim szlakiem do górnej Szklarskiej Poręby.

Przyznam,że byłam padnięta.Pod koniec spaceru nie miałam już siły nóg podnosić:)
Na obiad postanowiliśmy jechać do Siedlęcina.Jakoś mamy sentyment do tego miejsca.Tam pojechaliśmy z seniorkiem, zaraz gdy go wzięliśmy.Tarabaniliśmy się wtedy pociągiem i nocowaliśmy w Perle Zachodu.Dziś było tam już tak jesiennie.Zawsze mam stresa czy od strony gościńca nie będzie jechał samochód bo minięcie się z kimś graniczy z cudem.
S. zawsze zamawia pieczone kopytka z kapustą, a ja pieczone pierogi z ziemniakami i serem - rewelacja!Mają genialną herbatę z konfiturą z wiśni.Poza tym domowe wypieki.Wszystko świeże i przepyszne!

Psiury są padnięte, zresztą my również.Słoneczko chyba zrobiło swoje bo przecież nie szwędaliśmy się długo.
To był fajny dzień.Cudowne widoki, trafiony pomysł jeśli chodzi o wybór miejsca.Polecam!

Widok z Wysokiego Kamienia.

Perła Zachodu - Siedlęcin.